Prøv at betragte din kundeplatform som vandstanden i et badekar, hvor der uundgåeligt løber vand ud hele tiden, og hvor der konstant skal hældes nyt vand i for at bevare niveauet.
Her har du 2 muligheder. Skrue op for vandet (tilgang af kunder) eller minimere mulighederne for at vandet siver.
Begge muligheder skal tilgodeses, men hvor skal din fokus prioriteres?
Prisen for at tiltrække nye kunder via markedsføring er ofte høj og tidskrævende. Selve tiltrækningen af nye kunder er, for en stor del af processen, uden for virksomhedens kontrol, indtil kunden prioriterer at indlede dialogen, og virksomheden har haft en chance for at bevise, hvad den står for.
Det kan ofte betale sig at prioritere en større andel af indsatsen mod at gøre “hullet” i badekarret mindre. Eksisterende loyale kunder med et langt kundeforhold har mange fordele og muligheder. Virksomheden har adgang til en direkte dialog med kunden. Loyale kunder køber typisk for mere, er mindre krævende at servicere og vil ofte også gerne anbefale din virksomhed til deres netværk.
Til din inspiration præsenterer vi her 4 forskellige parametre, der har indflydelse på dine eksisterende kunders loyalitet:
Der er især 4 elementer, der har indflydelse på kunders loyalitet
Af de 4 parametre har langt de fleste virksomheder stor indflydelse på parametrene “Kundeoplevelsen og den oplevede værdi” og “Kundens personlighed og type”, men også de 2 øvrige parametre vil være relevante at forholde sig til.
Ring på +45 70 27 08 00 eller udfyld kontaktformularen hvis du vil høre mere om parametre, der har indflydelse på kunders loyalitet.