Dyreklinikkernes Loyalitetsindeks

Smådyr - Hest
Dyreklinikkernes Loyalitetsindeks - NPS
Brancheindex
Annecto og Novopro har siden 2013 løbende målt klienters vilje til at anbefale klinikker til deres netværk af bekendte med Net Promoter System (NPS)
 
Målingerne er baseret på svar fra flere tusinde klienter og en lang række klinikker/dyrehospitaler fordelt over hele landet.
 
Metoden giver klinikkerne en kvantitativ og kvalitativ indsigt i klienternes opfattelse af oplevelsen og afspejler de synspunkter, som klienten vil dele med sit netværk.
NPS for perioden september 2019 81,7%
PROMOTERS - Grønne klienter 85,7%
PASSIVES - Gule klienter 10,2%
DETRACTORS - Røde klienter 4,0%

Vedr. indeks for september 2019

De 3 højeste placerede klinikker/hospitaler har en NPS score over 93,3
De 3 laveste placerede klinikker/hospitaler har en NPS score under 65,6
Grundlaget for målingen er 66 klinikker og 6.198 respondenter  

 

Brancheindeks NPS tilbageblik:

Periode:               2019-05   2019-06    2019-07    2019-08

NPS                                   81,9          80,8          81,8         82,5

Promotors:                     84,8          84,9          85,6          86,0

Passives:                         10,9           11,0          10,6          10,4

Detractors:                       4,3            4,1             3,8            3,5

 

Indeks ved opstart af måling 2013 var 68,0

“Kom godt i gang med Annecto på klinikken”
Det kræver ingen specialviden og tager ingen ekstra tid for at komme i gang med Annecto, men ønsker du støtte, har vi udviklet en “Kom godt i gang” pakke, der hjælper dig med metode og værktøjer der tager udgangspunkt i din klinik.
Du kan læse mere om Net Promoter System her:
 
Sådan fungerer Net Promoter System

Invitation til spørgeskemaer sendes ud. Baseret på klientenes svar inddeles de i 3 kategorier. Metoden giver både kvantitativ og kvalitativ indsigt.

Sådan beregnes Net Promoter Score (NPS)

Andelen af de 3 kategorier beregnes hvorefter andelen af Detractors trækkes fra andelen af Promoters = Net Promoter Score (NPS).
Andelen af Passives indgår ikke i scoren.

Skalaen spænder lige fra...

Skalaen spænder fra minus 100 hvis alle respondenter giver en score mellem 0 og 6, til plus 100 hvis alle respondenter giver en score på 9 eller 10.
Andelen af Passives indgår ikke i skalaen.

Fagligheden og Forretningen
Hvor fagligheden er en del af “rygraden”, kan den forretningsmæssige vinkel af og til være en udfordring…
I en tid hvor kunder deler deres købsoplevelser i højere grad end før, giver klienternes direkte feedback et mere kvalificeret grundlag at drive den forretningsmæssige del af praksis på, som f.eks.:
 
  • Minimering af klientafgang
  • Viden om hvilke klienter, der er loyale og fokuserer mere på kvalitet end pris
  • Indsigt i klinikkens ry og image
  • Direkte input fra klienterne opbygger en øget kundefokuseret kultur i teamet

Annecto kan kontaktes på tlf. 7027 0800 eller e-mail: mk@annecto.dk