Dyreklinikkernes Loyalitetsindeks

Smådyr - Hest
Dyreklinikkernes Loyalitetsindeks - NPS
Brancheindex
Annecto og Novopro har siden 2013 løbende målt klienters vilje til at anbefale klinikker til deres netværk af bekendte med Net Promoter System (NPS)
 
Målingerne er baseret på svar fra flere tusinde klienter og en lang række klinikker/dyrehospitaler fordelt over hele landet.
 
Metoden giver klinikkerne en kvantitativ og kvalitativ indsigt i klienternes opfattelse af oplevelsen og afspejler de synspunkter, som klienten vil dele med sit netværk.
Indeks for juni til oktober 2019:
Regionalt NPS indeks:

De 3 højeste placerede klinikker/hospitaler har en NPS score over 93,1
De 3 laveste placerede klinikker/hospitaler har en NPS score under 71,2
Grundlaget for målingen er 67 klinikker og 6.897 respondenter  

 

Indeks ved opstart af måling 2013 var 68,0

Annecto kan hjælpe

Ring på +45 70 27 08 00 eller udfyld kontaktformularen hvis du vil vide mere om, hvordan, “Annecto NPS til dyreklinikker” kan skabe værdi for dig og din klinik.

Det kan Net Promoter Score gøre for dig

Dine klienter er i centrum af alt, hvad du gør og det er med en god grund. De er grundlaget for dine indtægter. De finansiere alle facetter af din virksomhed, lige fra dine administrative funktioner, investering i nye redskaber til din hjemmeside og din og dine medarbejders efteruddannelse.

Hvis du ønsker klienterne som klienter og især, hvis du ønsker, at de er klienter i længere tid, at de købere for mere og anbefaler din klinik til andre, er det vigtigt, at alle i din organisation fokuserer på at gøre sig fortjent til dine kundernes loyalitet ved at lave bedre behandlinger, yde bedre service og ved at skabe en bedre relation til dem.

Den form for klientrelation er svær at opnå. Alle på klinikken er nød til at ”tale det samme sprog” for, at forstå hvad der skaber klientloyalitet sammen med oplevelsen af vigtigheden i at opnå det.

Det starte med at lægge øret til klienters oplevelse. De vil faktisk meget gerne fortælle dig den.

Lyt til dine klienter og få deres feedback – det er nemt og enkelt

Det kræver ingen specialviden og tager ingen ekstra tid at få sat dine klienters løbende feedback i system.

Hos Annecto er vi specialister i at hjælpe dyreklinikker med at få input fra deres klienter efter deres besøg på klinikken og med at skabe værdi af den indsigt det giver.

Vi benytter Net Promoter Score (NPS) som metode, hvilket har hjulpet en lang række dyreklinikker med at synliggøre klinikkens styrker og blinde punkter, med at få flere loyale klienter der er klienter i længere tid, som anbefaler klinikken ”neden på engen” og giver deres anmeldelser på de sociale medier

Sådan fungerer Net Promoter System

Invitation til spørgeskemaer sendes ud via Annecto. Baseret på klientenes svar inddeles de i 3 kategorier. Metoden giver både kvantitativ og kvalitativ indsigt.

Sådan beregnes Net Promoter Score (NPS)

Andelen af de 3 kategorier beregnes hvorefter andelen af Detractors trækkes fra andelen af Promoters = Net Promoter Score (NPS).
Andelen af Passives indgår ikke i scoren.

Skalaen spænder lige fra...

Skalaen spænder fra minus 100 hvis alle respondenter giver en score mellem 0 og 6, til plus 100 hvis alle respondenter giver en score på 9 eller 10.
Andelen af Passives indgår ikke i skalaen.

Du kan læse mere om Net Promoter System her