Employee Net Promoter Score (eNPS)

De bedste resultater bliver skabt af engagerede medarbejdere!

Employee NPS (eNPS)

Engagerede medarbejdere er kendetegnet ved deres stolthed og glæde over deres job. Grundlaget er bl.a. de resultater de skaber på den rejse, de er en del af og den personlige udvikling de oplever i jobbet.

Engagerede medarbejdere er værdifulde for virksomheden, fordi de giver bedre direkte og indirekte kundeoplevelser. De bidrager også ofte med nye ideer til udvikling af services, produkter og processer, ligesom de ofte også er fyrtårne, der bærer virksomheden i den ønskede retning.

Annecto og Employee Net Promoter System (eNPS) giver dig løbende et kvalificeret indblik i den organisatoriske sundhed og engagement.

I stedet for, eller som et godt supplement til, den ofte ressourcekrævende årlige medarbejdertilfredsheds-undersøgelse, giver eNPS dig løbende mulighed for at evaluere rigets tilstand.

Sådan fungerer eNPS

Det er nemt

eNPS består typisk af 1 spørgsmål samt mulighed for at skrive en kommentar:

“PÅ EN SKALA FRA 0-10, I HVOR HØJ EN GRAD VIL DU ANBEFALE VIRKSOMHEDEN SOM ARBEJDSPLADS TIL ANDRE?

“HVAD ER DEN PRIMÆRE ÅRSAG TIL, AT DU GIVER DEN SCORE?”

Medarbejderne opdeles i 3 overordnede kategorier:

  • 9 og 10 = Promoters. Glade og loyale medarbejdere. De holder af deres job og af virksomheden. De vil med stor sandsynlighed anbefale virksomheden til deres venner og har ofte stor indflydelse på kundes tilfredshed og loyalitet.
  • 7 og 8 = Passives. Denne medarbejdergruppe er ofte ikke særligt engageret og kunne være på udkik efter et nyt job, hvis muligheden opstår.
  • 0 til 6 = Detractors. Er ikke specielt tilfredse med virksomheden og deres job. Der er en risiko for, at de har en negativ indvirkning på kundernes tilfredshed.
Hyppighed

Formålet med eNPS er at sikre et løbende input, der kan danne grundlag for udvikling og coaching. Det er derfor en gode idé at sætte udsendelser af eNPS interviewskemaer i system. Da eNPS er baseret på et eller kun få spørgsmål, er det ikke en tidskrævende proces at sende og udfylde skemaer.

Vi anbefaler en løbende månedlig eller kvartårlig undersøgelse, men kan tilpasses alt efter ønsker og processer. 

Garanteret anonymitet

For at sikre et ærligt input fra medarbejderne garanterer vi, at alle besvarelser er anonyme.

Kontakt Annecto på +45 70 27 08 00 eller udfyld nedenstående kontaktformular.