NPS - Net Promoter Score - Få flere tilfredse og loyale kunder - Annecto

NPS - Net Promoter Score

Sæt dine kunders feedback i system og få værdifuldt indblik i din virksomheds evene til at skabe høj kundetilfredshed med en nem og enkel spørgeskemaundersøgelse

Sådan får du flere og mere tilfredse og loyale kunder?

Fra kunde til Fan med Net Promoter Score

Fordelene ved at styrke dine kunders loyalitet er oplagte. Loyale kunder køber for mere, er kunder i længere tid og anbefaler i langt højere grad din virksomhed til deres netværk.

 

Det er nemt – Metode, system og rådgivningen

Med Net Promoter Score (NPS), employee Net Promoter Score (eNPR) og Annecto får du glæde af en metode og et system samt en rådgivning på området der virker, det bedste af to verdner.

NPS er de facto verdens mest udbredt metode. Den er gennemtestet og har hjulpet virksomheder i tusindvis, store og små med at give dem indsigt i deres kunders ufiltrerede oplevelser og skabt bedre resultater. Når I benytter NPS som værktøj styrker i alle afdelinger i virksomheden, lige fra ledelsen, marketing, produktudvikling, økonomi til produktion og salg.

 

Metode

NPS som metode er en enkel og ekstrem effektiv måde at sætte behandlingen af din eksisterende kundeplatform i system. Metoden består af en række gennemtestede løsninger og benyttes over hele verden af store som små virksomheder inden for alle brancher.

Kernen i metoden er, at den hurtigt og løbende giver dig en indikation af din virksomheds evne til at skabe loyale kunder, der gerne vil anbefale din virksomhed til deres netværk og en række værktøjer til, hvordan du hindrer kundeafgang og identificerer kunder, som gerne vil købe mere.

Metoden giver også mulighed for at lave løbende medarbejderundersøgelse (eNPS) der giver indblik i organisationens trivsel og dagsform til at møde virksomhedens kunder.

Sådan fungere NPS

NPS består typisk af 1 spørgsmål samt mulighed for at skrive en kommentar:

”PÅ EN SKALA FRA 0 TIL 10, HVOR SANDSYNLIGT ER DET, AT DU VIL ANBEFALE VORES VIRKSOMHED TIL DINE VENNER, KOLLEGAER OG FAMILIE? ”

"HVAD ER DEN PRIMÆRE ÅRSAG TIL, AT DU GIVER DEN SCORE?"

Kundernes svar deles op i 3 kategorier:

  • 9 og 10 = Promoters. Loyale og tilfredse kunder der med stor sandsynlighed vil anbefale virksomheden til deres netværk
  • 7 og   8 = Passives. Tilfredse men muligvis illoyale kunder der sandsynligt vil skifte til en anden leverandør, hvis der skulle komme et godt tilbud
  • 0 til   6 = Detractors. Utilfredse og illoyale kunder. Her er der sandsynligvis en konkret sag eller hændelse,  som kunden er utilfreds med.

NPS Rådgivningen

Du står ikke alene. Annecto har mange års erfaring på området. Vi har siden 2013 hjulet og trænet en lang række virksomheder med at skabe bedre resultater og flere og mere loyale kunder. Det har vi gjort ved hjælp at NPS  og den værktøjskasse der understøtter metoden. Vi har en certificering fra dem der står bag NPS modellen, det giver dig et godt udgangspunkt for dig på din rejse mod flere og mere tilfreds og loyale kunder. Vi hjælper dig hele vejen.

Kontakt os hvor du ønsker at vide mere

*Net promoter Score og Net Promoter System er udviklet af Fred Reichheld – Bain & Company samt Satmetrix.

Kontakt Annecto på +45 70 27 08 00 eller udfyld nedenstående kontaktformular.

    En fokuseret indsats med kunden i centrum

    Sidst opdateret: 4. jun 2021