Økonomien bag en øget kundeloyalitet

Kundeloyalitet - Helt kontant

Sådan identificerer du økonomien bag en høj kundeloyalitet

Indsigten i dine kunders loyalitet, kombineret med en række af virksomhedens nøgletal, giver dig en unik mulighed for at identificere og optimere uforløst potentiale og prioritere jeres indsatsområder. Resultatet er en forbedret omsætning og indtjening samt mindre kundeafgang. Her kan du læse om nogle af dem…

Dine kunders livstidsværdi

Forbrugernes indflydelse på din virksomheds succes er i dag afhængig af langt mere end forbrugerens køb. En voksende andel af dine kunder vil dele deres købsoplevelse med deres netvæk, og en vis andel af dem vil faktisk lytte og agere efter dine kunders anbefalinger. Hvor dine ambassadører vil have en positiv indflydelse, vil dine kritiske kunder have en direkte negativ indflydelse på din virksomheds sundhed. Jo hurtigere du er i stand til at identificere kritiske kunder og behandle deres indvendinger, jo bedre er det for din virksomhed.

Uudnyttet potentiale - Share of Wallet

Dybere indsigt i kundeplatformen

Viden om dine kunders tilfredshed og loyalitet, kombineret med deres nuværende køb, giver uvurderlig viden til virksomhedens salgsansvarlige om, hvor der er potentiale til mersalg, men også om, hvor der er kunder, der potentielt er på vej til at skifte til en anden leverandør.

Ovenstående er bare et par eksempler på, hvordan kombinationen af kunders tilfredshed og loyalitet, kombineret med virksomhedens eksisterende nøgletal, skaber dig et mere kvalificeret grundlag til at drive din virksomhed.

 

Kundetypernes livstidsværdi

Værdien af dit omdømme

Det er muligt direkte, at sætte værdi på dine kundetypers vilje til at omtale din virksomhed til deres netværk. Det gælder både den positive værdi din virksomheden opnår ved, at dine ambassadører anbefaler din virksomhed og den negative værdi, der udgør den potentielle omsætning og indtjening du mister, pga. negativ omtale fra dine kritiske kunder.

Din evne til at skabe oplevelser virksomhedens kunder vil anbefale til sit netværk, har stor indflydelse på kundetypernes livstidsværdi og din virksomheds sundhed.